خاطره ای ،شاید از یک آزمایش چاشنی هسته ای در تهران


 

 

 

امروز یک انتشار یک خبر درباره موضوع هسته ای ایران ناخوداگاه ذهنم رو به طرف خاطره ای برد که شاید به موضوع این خبر ارتباط داشته باشه که تا جایی که حافظم اجازه بده براتون تعریف میکنم ،و اما خبر چی بود ،اینکه اقای امانو گفتند که  رژیم ایران در حال پاکسازی اثار آزمایش انفجار یک چاشنی هسته ای در پارچین تهرانه و اما خاطره ، خوب که فکر میکنم در سال ۸۷ یا ۸۸ در تابستان یک روز حدود ساعت دوازده ظهر توی خونه نشته بودم و در حال تماشای تلویزیون بودم ،دختر کوچیکم هم تازه خوابش برده بود ناگهان خونه کاملا تکون خورد ،در ضمن این رو خدمتتون بگم از خونه ما تا پارچین بیست دقیقه راه نیست و این رو هم بدونید بارها زلزلهای خفیف رو ما در تهران دیدیم و میدونیم فرق لرزش زلزله با انفجار چیه .ضمن اینکه در پارچین خیلی سال پیش یک انفجار در یک زاغه مهمات اتفاق افتاد که بخاطر احمال یک سرباز بود و شیشه بیشتر خونهای مشیریه والفجر اسلام اباد و مسعودیه و مسکر اباد شکست که مطمعنم مردم انجا کاملا بخاطر میارن ،پس تجربه لرزش ناشی از انفجار رو هم دارم .حالا بریم سراغ بقیه خاطره، لرزش خونه از انجا برای من دلهره اور شد که احساس کردم چیز سنگین و بزرگی روی سقف افتاد که یک موج ان رو ایجاد کرد و بازم که، هجوم موج رو از زمین کاملا احساس کردم .فورا دخترم رو بغل کردم و بدون دمپایی رفتم تو خیابون همسرم هم خونه نبودن .تو خیابون بیشتر همسایها بودن و همه داشتن بهم و به اسمون نگاه میکردن ویک عده هم از پنجره اما چرا به اسمون؟! چون بیشتر افراد که مثل من تجربه لرزش حاصل از انفجار در زیر زمین رو نداشتن بصورت ناخوداگاه نظرشون به طرف یک اتفاق که احتمالا منشا اون از جایی  غیر از زلزله و انجارهای معموله جلب شده بود .همه باهم رایزنی میکردن اگر کسی میگفت زلزله بود باقی میگفتن :نه بابا یه چیز دیگه بود .بهرصورت من فکر میکنم امانوبلای آتیشپاره کاملا درست میگه ولی اگه درست باشه انجام همچین ازمایشی اونم تو بیخ گوش منازل مسکونی خیلی بی وجدانی و بی مسئولیتی میخواد که دلایل اون روشنه .۱.کسی بهشون شک نکنه چون هیچ حکومتی حتی کثیفترین اون همچین ازمایشی رو نزدیک مناطق مسکونی نمیکنه ۲. جون مردم اصلا چیز مهمی نیست براشون که کاملا مشخصه همه میدونن و احتیاج به توضیح نداره

پیمان مرادخانی